vrijdag 13 september 2013

hartwerker zijn in de nieuwe wereld

Petra deed via haar inspirerende blog een oproep aan haar lezers:

DE NIEUWE WERELD, laten we hem eens gezamenlijk vorm gaan geven! 
En daarmee uitnodigen! 
Hoe zou de wereld mooier kunnen worden?
Hoe stel jij het je voor? 
Wat is jouw ideaal? 
Schrijf het eens op en alle leuke, mooie, originele ideeën zal ik plaatsen! 

Ik had er wel zin in om op haar oproep te reageren.
Het onderstaande schilderij en de tekst was mijn bijdrage voor Petra's oproep naar ''de nieuwe wereld''.

Al heel wat jaartjes voel ik dat ik voorloper ben in deze beweging naar ''de nieuwe wereld''.
In mijn intuïtieve kunst geef ik vaak uitdrukking aan de energie van deze nieuwe tijd.
Zo ontstond in 2002 al het schilderij 'dans om het licht', waarbij mensen, groot en klein zich in vreugde verbinden in een kring van licht. Destijds voelde dat als een voorbode voor iets wat voor mij (en mogelijk ook voor jou) in de toekomst gestalte zou gaan krijgen. Maar hoe? Daar had ik op dat moment nog niet de juiste woorden voor. Tien jaar later dienen ze zich haast als vanzelf aan.

Door de jaren heen zijn het niet alleen beelden maar ook woorden die mij laten zien en ervaren hoe deze nieuwe wereld er uit gaat zien, wat er voor ons nodig is om dit tot een alledaagse werkelijkheid te laten worden, hoe wij dienen mee te bewegen met deze nieuwe energie.

Het afgelopen jaar heb ik een kwaliteit in mezelf ontdekt, die ik daarvoor nog niet zo kende. Dit is de kwaliteit om in stilte te gaan zitten en in afstemming op de energie van eenheid vele mooie en inspirerende helingen, meditaties en teksten te mogen ontvangen, in te spreken en uit te schrijven (dit wordt ook wel channelen genoemd). Nu is voor mij de tijd rijp om stap voor stap naar buiten te treden met de ontvangen inspiratie, vandaar mijn bijdrage aan Petra's oproep.


- dans om het licht -

 hartwerker zijn

hart oh hart
wat wil je van mij?

hart oh hart
leidt mij
gids mij op weg
als fakkeldrager door het donker
gids mij op weg
naar een nieuw perspectief
een nieuwe manier van zijn

vertel mij over wat te doen
leidt mij door het donker naar het licht
naar de dage raad
 ook ik ben in het donker
maar met mijn fakkel
vind ik mijn weg

hart oh hart
geef mij mijn hart terug
opdat ik in alle eenvoud
hartwerker ben
fakkeldrager ben
lichtwerker ben
dat ik mijn rechtmatige positie inneem
ga opstaan

hart oh hart
gids mij door het donker
opdat anderen mij volgen
in hun eigen licht
met hun eigen fakkel
op weg naar hun dage raad

in de nieuwe morgen
komen vele fakkels bij elkaar
een kring van licht
dansen van vreugde
verbonden
verenigd
een groep van gelijkgestemde zielen

een droom nu
een visioen
vandaag een droombeeld
morgen werkelijkheid 
hartwerkers verenigt u
bakens van licht

Jacinta (2012)

1 opmerking:

Inge N zei

Wat prachtig Jacintha, ik word er helemaal stil van