vrijdag 9 augustus 2013

genieten van creativiteit

deel van een gezamenlijk schilderij


Ja, ik was weer eens even uit de creatieve stroom, uit de flow van plezier hebben, intens genieten en creatief scheppend bezig zijn. Ook was ik uit het gemak trouwens om blog berichtjes te schrijven voor 'huisje van de ziel'.

Mijn ziel stond een beetje droog deze zomer. Geen prettig gevoel voor een mens zoals ik.
Maar ik heb weer eens aan den lijve ondervonden hoe helpend de kracht van kleur, woord en beeld is bij veranderingsprocessen.

Heerlijk was het de 3daagse 'schilderen met woorden' bij Marian Bax en Jozefien Haagen. Ik stelde daar het woord -stroming- centraal en kwam gelukkig al vrij snel weer helemaal in mijn element. Vrij schilderen en intuïtief schrijven in allerlei vormen en maten, met een kleurrijk palet aan andere creatievelingen, heeft me goed gedaan.

We schreven o.a. elfjes.
Je kent het vast wel. Een 11 woorden gedichtje, waarbij de eerste regel 1 woord heeft, de 2e regel 2, de 3e regel 3, de 4e regel 4 woorden en de laatste regel 1 woord. Altijd leuk om te doen en zo snel resultaat.

samen schilderen

 creativiteit
bron kracht
vormgeven aan leven
essenties beleven en verbeelden
uiten


binnen
de lijntjes
kan ik niet
leven, opgesloten ben ik
dan


stromen
laten gebeuren
wat gebeuren wil
om het niet doen
zijn


creativiteit
oeverloos plezier
stroom van vanzelf
van oever naar oever
bewegen

een gezamenlijk gedicht

Heb je zin om deze zomer ook een dag creatief bezig te zijn?
Op zaterdag 17 augustus a.s. geef ik de laatste creatieve zomerworkshop 'je binnenste buiten beleven' van dit seizoen: schilderen/schrijven en natuurbeleven bij Studio Zafaran in Oosterhout Gld., van half 11 tot 4 uur, kosten 50 euro.
Kijk ook eens op mijn website: www.studiozafaran.nl

Geen opmerkingen: