dinsdag 27 augustus 2013

ontwaken en verlichting


Lang geleden (2005) maakte ik al eens een beeld met de titel ''ontwaken'', een van de vele die ik destijds maakte. Een beeld waarbij ik toen nog niet goed onder woorden kon brengen wat ik hier precies mee bedoelde. Maar met een inhoud waarvan mijn ziel met haar doordringende blik al lang weet had en in staat was om er via mijn handen vorm aan te geven.

In bovenstaand filmpje wordt dit proces van ontwaken en verlichting heel beeldend beschreven.

beeld: Jacinta Kogelman - ontwaken

En steeds dichterbij komt het proces van ontwaken, krijgt het handen en voeten in ons dagelijks leven. Niet alleen voor mij, maar voor ieder bewust levend mens wordt de ervaring werkelijkheid dat 'wij door niet-doen het zijn die bewogen worden''. Dit perspectief is zo allesomvattend en niets uitsluitend dat het een totale omkering van ons mens-zijn vraagt.

We staan op de drempel van een innerlijke transformatie.
Durf jij je te laten leiden door wat er in jou tot leven wil komen, door niet-inmenging je eigen unieke vorm te vinden?

transformatie

Geen opmerkingen: