vrijdag 10 augustus 2012

wat bezielt je?

Gisteren in Den Bosch op het Boulevard festival ging mijn hart sneller kloppen toen ik ineens met een flyer met de vraag: wat bezielt je? in de hand stond.

Op het plein der bezieling staat de Kathedraal op Wielen, natuurlijk vlak bij de grote St. Jan. He, dat is een leuk initiatief! Bezieling op een ludieke manier bij de mensen brengen nu we steeds meer ontzield dreigen te raken, lijkt me een mooi alternatief.


Voor wie bezieling zoekt of gewoon nieuwsgierig is, vindt in de Kathedraal op Wielen de ruimte voor bezinning op deze vraag. Het antwoord schrijf je op een bord en leg je neer op het plein der bezieling, waarna je het antwoord en de bezieling van iemand anders ingepakt mee naar huis neemt.

En wat een spontane geste van Imke van Dillen om, nadat ik vertelde dat ik een blog schrijf met de titel "huisje van de ziel'', meteen een foto van mij bij de Kathedraal te maken en naar me op te sturen. De Kathedraal op Wielen staat vandaag nog op het festival. Daarna is ze wellicht op andere plekken in het land te bewonderen en te bezichtigen. Op de site vind je meer informatie over dit creatieve buurt bezielende en verbindende initiatief.

En trouwens: wat bezielt jou in hemelsnaam?
Niet verkeerd om jezelf deze vraag bij tijd en wijle eens te stellen.
Je kunt natuurlijk ook onder dit artikel je reactie achterlaten.

Mijn bezieling: de mensen wat meer bezieling terug geven in het leven.


Geen opmerkingen: