vrijdag 31 augustus 2012

leef je passie

Over zeldzaam gesproken, ook jij bent zeldzaam, onbetaalbaar duur.
Je bent met geen goud te kopen....of wel?

Van jou is er maar een.
Niemand zo uniek als jij!
En toch, ervaar je dat wel zo?
Erken jij je heel bijzondere, heel specifieke eigen kwaliteiten?
Wist je dat het de bedoeling is van je leven dat je juist met jouw eigenheid naar buiten komt?

Wat ik zo om me heen hoor is, dat veel mensen het bij benadering wel lukt om zichzelf te laten zien aan de wereld. Maar je werkelijke gezicht helemaal laten zien....buhhh....dat is best heel erg eng. Terwijl daar juist al onze kracht zit, al onze levenslust, al onze levenszin.

Niet voor niks is het gedicht van Marianne Williamson, dat Nelson Mandela destijds in zijn inaugurale rede voordroeg, een van de meest geciteerde teksten.

Onze grootste angst is niet dat we onvolmaakt zijn.
Onze grootste angst is dat we mateloos krachtig zijn.
Het is ons licht, niet onze schaduw, die ons het meest beangstigt.
Wij vragen ons af: “Wie ben ik om briljant te zijn, prachtig, talentvol, fantastisch?”
Maar wie ben jij om dat niet te zijn? Je bent een kind van God.
Je onbelangrijk voordoen bewijst de wereld geen dienst. Er is niets verlichts aan je klein te maken opdat andere mensen zich bij jou niet op hun gemak zouden voelen.
Wij zijn allemaal bedoeld om te stralen als kinderen.
Wij zijn geboren om de glorie van God die in ons is te openbaren.
Die is niet alleen in sommige van ons; die is in iedereen!
En als wij ons licht laten stralen, geven we onbewust andere mensen toestemming hetzelfde te doen. Als wij bevrijdt zijn van onze eigen angst, bevrijdt onze aanwezigheid vanzelf anderen. 

Ja, jezelf helemaal laten zien en ook nog in je leven doen wat je ten diepste raakt....durf jij het aan? Ik weet uit ervaring dat dit een hele puzzel is, een puzzel die ik in mijn leven heel vaak gelegd heb. En ik moet zeggen, met kleine stapjes word ik er steeds beter in. Door maar telkens te oefenen, begin ik de kunst te verstaan, de kunst van het mezelf in het licht te zetten. Ik houd van die kunst en van de kunst om ook het licht in jou aan te wakkeren.

Veel mensen weten eigenlijk niet eens wat hen werkelijk beroert. Ze leven op de automatische piloot, omdat het wel zo makkelijk is. Maar gelukkig, kun jij zeggen dat je werkelijk gelukkig bent? Voel jij je vervult van jezelf omdat je je vult met jezelf?

Wil je op weg geholpen worden om jezelf in het licht te zetten?
Wil je eindelijk eens gaan doen waarvoor je gekomen bent?
Wil je daarbij eerst ontdekken wat je werkelijk bezield, je passie gaan leven?

Maak binnenkort met mij een afspraak voor een gratis kennismakingsconsult van een half uur. Misschien is dat jou eerste stap op weg naar een echte jij vol vervulling.


Geen opmerkingen: