donderdag 9 februari 2012

krachtkleed ''een vrij hart''

 

 

een vrij hart

vanuit een open en vrij hart
straal je de wereld tegemoet

het licht van je hart
doorstraalt je hele wezen
het voedt je bekken
en het maakt je hoofd
licht als een vlinder

vrij mens zijn
levend vanuit 't hart
gedragen door 't licht
van je eigen essentie

kom tot expressie
van je ware zijn
houdt niets meer achter
sta in je kracht

heel je kanaal geopend
een offer in overgave
een blijk van aanwezig zijn
helemaal hier
helemaal hier en nu

steeds vrijer geven
steeds vrijer zijn
geworteld in de aarde
opent zich de bloem
in je hart

Jacinta


Dit krachtkleed (afmeting 150 bij 45 cm) met als titel ''een vrij-hart'' heb ik hier nog niet laten zien. Ik heb het een paar maanden geleden gemaakt. Het is gemaakt van wol op zijde, vervilt en ik heb er doorheen geborduurd en veren aan toegevoegd.  De voorkant heeft zachte warme kleuren wit, roze, olijfgroen, turquoise en koraal en de diepe donkere tinten rood, oranje, indigo en paars en de achterkant is vooral lichtroze met wit.

Het maken van het kleed was voor mij een heel doorleefd gebeuren. De energie van het vrij maken van mijn hart heb ik in het werk kunnen leggen. Tijdens het werk heb ik me laten inspireren door de prachtige helende mantramuziek van Deva Premal en Miten en met name de liedjes ''we are awakening'' en ''in the light of love'', waarvan je hieronder filmpjes ziet. (12 juni 2012 komen ze weer in Nederland, Almere, een heel bijzondere hartverwarmende, verstillende en helende ervaring zo'n lifeconcert van hun)

Het kleed is bedoeld om aan een muur op te hangen en is voor 245 euro te koop.


3 opmerkingen:

Joyce van den Beuken zei

Het zou zo het kunstwerk van een indiaan kunnen zijn. Mooi die subtiele geborduurde lijntjes, ook.

Wist je tijdens het werken al dat je het zou gaan verkopen? Bij mij is gebleken dat dat nodig is namelijk, anders wil ik het niet meer kwijt.

www.hetjuwelenboek.blogspot.nl zei

PRACHTIG!!!

Ina zei

Oh wat een prachtig krachtkleed!