woensdag 25 januari 2012

zielesjaal vilten

Soms zijn er van die kleuren die willen iets van me.
Ze kijken me aan, heel verleidelijk 'roepen' ze: pak me, voel me, koester me, neem me tot je, herken me als van jouzelf, voedt jezelf met mijn kracht, versmelt met me....

Ik verlang er naar om scheppend bezig zijn met deze warme kleuren, koraalroze, een zacht-wit, rozerood, magenta, een vleugje paars. De sprekende kleuren, de zachte materialen en ronde vormen werken helend op heel mijn zijn. Creatief spelen met het leggen van de kleuren en vormen van dat moment, het inzepen van de materialen, het stevig worden onder mijn handen, met niets anders bezig dan met mijn creatie, er helemaal in opgaan. 

Alsmaar die kleuren van mijn verlangen opnemen. Het verlangen dat steeds meer deel van mij wordt, benoemd en herkend als een verlangen naar liefde. Weer iets geheeld die dag, een beetje zachter gemaakt, wat meer in balans, wat meer gezien en aanvaard. Laag voor laag een schil van de ui eraf. Totdat alles gezien en gevoeld en in liefde omarmt is.

Ik houd van kleur en van creativiteit en ik houd ervan om ook jou te inspireren tot dit zinnelijk genot en spel van creativiteit, herkenning, verrassing en heling. 

En, heb ik je nu verleidt? 
Laat het me weten als je zover bent om ook zoiets te maken. 
Als er 3 mensen zijn die dit willen, kunnen we een dag inplannen.


verlangen naar liefde, zielesjaal, Jacinta Kogelman

Geen opmerkingen: