zondag 11 september 2011

bloginspiratie

Ja, wat schrijf je dan op een nieuw blog? Zoals met alles wat je voor het eerst begint, moet zich een en ander even zetten. De creatieve stroom heeft tijd nodig om op gang te komen. Voor een deel gaat dat als vanzelf, maar het vraagt ook om een lichte inzet, een plaatsbepaling, een richting waar je naar toe wilt. Wat mij betreft wil ik jullie lezers van mijn nieuwe blog (en natuurlijk ook mezelf) een stimulans geven om meer in je creatieve stroom te komen.

Nu bedenk ik me hoeveel plezier ik heb gehad een paar weken geleden met het beschilderen van het handgeschept papier waarvan je aan de bovenkant van mijn blog een detail ziet. Zonder vooropgezet plan ontstond er een heel mooi gekleurd papier, met daarop bloemen. Toen ik het tegen het licht, werden de kleuren transparant. En nadat ik het beschilderd had ging ik ermee spelen. Het papier wilde liggen, open staan, dicht staan en mijn camera legde alles vast.

Eigenlijk was dat al een beetje de voorbode van 'mijn huisje voor de ziel'. Een plek om te spelen, te verwijlen, te mijmeren, te verwonderen, stil te staan bij de creatieve schoonheid van leven, een plek om in verbinding met je ziel te komen.



Geen opmerkingen: